piatok, 30. augusta 2013

Slivkový lekvár {bez cukru}


{vegan|no gluten|no sugar}

Minulý rok som zavarila veľa slivkového lekváru, približne 90 pohárov, bola totižto obrovská úroda... a do jari tohto roku boli úplne fuč.... U nás mal veľký úspech, a šiel ako "máslo" :) Úplne najviac bol na špaldovej krupici, poliaty ďatlovým sirupom a posypaný slnečnicovými semiačkami! Mňaaam proste BOMBA! Tento rok bola veľmi malá úroda, stromy sú už staré ale tie plody sú hotový poklad!!! Je to neskoršia odroda sliviek a tak sa len včera varil nový tohtoročný lekvár, vyšlo iba na 8 zaváracích pohárov ale radosti veľa :)




Slivkový lekvár {bez cukru}

na lekvár som použila:
cca 4 kg sliviek
500 ml červenej hroznovéj šťavy Matyšák
5 g agar agar prášku
1 lyžička mletej škorice
1 lyžička mletého kardamónu
1 lyžička mletého badyánu
1 lyžička mletých klinčekov

Postup:
Slivky sa odkôstkujú, dajú do veľkého hrnca a začne sa variť na miernom ohni. Približne po 1 hodine, keď sú slivky už trocha rozvarené, pridá sa hroznový musť na dosladenie, koreniny a varí sa lekvár varííí niekoľko hodín (cca 6 hodín), no nezabúdame občas premiešať aby nám odspodu neprihorel! 
...



Keď je lekvár už dobre hustý pridáme agar agar, nemusí sa použiť ale ja som
ho pridala aby bol lekvár ešte hustejší. Pár minút sa povarí a vrelý sa nalieva do dobre umytých a vysušených zaváracích pohárov. Na spodok viečka som dala trošíčka rumu, pre istotu :) 

Uzavreté poháre preklopíme a dáme na utierku a počkáme kým vychladnú.. Potom už iba dobrú chuť Vám prajem...




 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára