pondelok 30. septembra 2013

Prečo sú pre nás zelené potraviny tak dôležité!


Zelené rastliny - listová zelenina... obsahujú prírodnú látku chlorofyl, ktorý má pre nás blahodárny účinok. Má protizápalové, antibakteriálne, dezinfekčné aj dezodoračné vlastnosti. Chráni vnútorné orgány, čistí a hojí poškodené sliznice ústnej dutiny, žalúdka, čriev a predovšetkým má silné detoxikačné účinky, takže zbavuje telo toxických, odpadových látok a škodlivín. Ďalej má zásaditý účinok a tak pôsobí proti prekysleniu organizmu, spomaluje proces stárnutia a je jedným z najsilnejších antioxidantov.

Preto by sme mali aspoň 2 x denne zahrnúť listovú zeleninu do svojho jedálnička.
Veľkým zdrojom chlorofylu je napríklad špenát, petržlenova vňať, listový šalát, rukola, stopkový zeler, klíčky a výhonky, avokádo, čerstvé bylinky, kel, kučeravý listový kel (žial u nás sa nepredáva) iba ak si ho sami vypestujete na záhradke, je to TOP zelenina v oblasti zdravej výživy v amerike. Ja ho mám momentálne na balkóne :)



Najvyššie pozitívne účinky chlorofylu dosiahneme konzumáciou čerstvej listovej zeleniny a rovnako kvalitných organických zelených doplnkov stravy, ktoré sú spracované šetrnými technológiami a pri nízkych teplotách aby sa v nich zachovala enzymatická aktivita a chlorofyl v prirodzenej forme.

Na dobré trávenie listovej zeleniny, ktorá obsahuje celulózu však pri našich stravovacích návykoch máme slabé žaludočné kyseliny, preto je vhodné zeleninu dobre rozmixovať.

Pekné prirovnanie je zo štúdie prirodzenej stravy šimpanzov, ktorí majú na 99 % zhodné gény ako ľudia a prirovnanie k bežnej strave u ľudí (viac je o tom napísané v knihe od Victorie Boutenko - Zelená pre život). Šimpanzi sa živia z polovice ovocím a z polovice zelenými listami a pár semien.

A pamätáte si na rozprávku Pepek námorník? :))) V rozprávkach je ukrytých veľa múdrostí :) veru



Rada by som spomenula niektoré super vlastnosti zelených potravín…

CHLORELLA je považovaná za jedno z najkompletnejších jedál na našej planéte, má všetky aminokyseliny (kompletná bielkovina) a naviac obsahuje veľké množstvo minerálov, enzýmov, chlorofyl, stopové prvky, betakarotén, vitamíny, B komplex a vlastne skoro všetko :)) Posilňuje imunitný systém a má vyššie uvedené vlastnosti. Najlepšie je úžívať ju na prázdny žalúdok minimálne 20 minút pred jedlom.

TRÁVA 
ano obyčajná tráva :) koľko zvierat voľne pasúcich papá trávu, tak už vieme prečo a dokonca aj tí, čo sú psíčkari vedia, že aj pes si dá trávu na lepšie trávenie! Pomáha proti mnohým chorobám, je výborným zdrojom vitamínu K proti zrážanlivosti krvi, pre silné kosti a krčové žily! Pre nás je samozrejme najvhodnejšia v rozmixovanej forme aby sme z nej vyťažily čo najviac a hlavne je ZADARMO! :)

MORSKÉ RIASY
Tiež sa pokladajú za najvýživnejšie potraviny, kludne môžeme pridávať do jedla aj 3x denne! Odvádzajú z tela tažké kovy, majú veľké množstvo železa, sú výborné pre rast vlasov, dokonca vám i šediny môžu znovu ztmávnuť! :)
Znova obsahujú široké spektrum všetkých potrebných výživnych látok… veľa jódu a sú takmer jediným zdrojom vitamínu B12 neživočíšneho pôvodu píše Markus :) Môžme ju kludne konzumovať každý deň!

PETRŽLENOVA VŇAŤ
Je skvelá na plúca, má vysoký obsah vitamínu C, odkysluje metabolizmus, prečisťuje krv, rozpúšťa lepivé usadeniny v žilách, pomáha k vypudeniu ladvinových a žlčníkových kameňov atď… 

STOPKOVÝ ZELER
Je jedna z najlepších zdrojov draslíka, sodíka, síry a taktiež má veľa vitamínov. Zabraňuje zadržovaniu vody v tele a zlepšuje vzhľad, je výborný k hydratácii a výborný po cvičení! Môžme ho piť každý deň :)

UHORKA
Má výborné hojivé účinky. Je veľmi dobrá k prepláchnutiu ladvín a detoxikácii, očiste čriev a pre zdravé trávenie. Je výborná na pleť a bohatá na kremík, mineráli a enzými, tiež obsahuje síru (minerál krásy) :) a mnoho ďalších super vlastností.

Moja obľúbená zelená šťava je, keď si odšťavím jabĺčka (lepšie sú kysejšie), stopkový zeler, uhorku, zázvor a potom si šťavu rozmixujem so špenátom. Niekedy si pridám púpavu - listy alebo kvety (sú najlepším zdrojom lecitínu), skorocel alebo trávu podľa toho čo si natrhám alebo si pridám spirulinu, zelenú pšenicu alebo mladý jačmen v prášku. Možností je naozaj veľa!




2 komentáre:

  1. Mohla by som sa spytat, ze kde mozno zohnat semienka na sadenie (kuceraveho) listoveho kelu? Taktiez mam potrebu si ho pestovat :) Vopred dakujem. No a inak samozrejme, pekny blog a vyborne kolaciky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som zohnala semienka kuceraveho kelu v Baumaxe a aj v Horbachu som ich videla :) takze daju sa zohnat, su dva druhy dokonca.. znacka http://www.moravoseed.sk a dakujem, tesim sa :))

    OdpovedaťOdstrániť